NIEUWS

Houd hier in de gaten op welke markten wij staan of op welke campings wij onze marktkraam uitstallen zodat je je  onder kan dompelen in de sfeer van vrolijke retro kleuren, oud emaille en antieke meubeltjes.
Ook vertellen we hier over bijzondere items of wat er aan zit te komen.
Kortom; voor nieuwtjes over SPUL zit je hier goed!

Zondag 8 november 2020

Atelier SPUL

Ons tweede najaar met SPUL. Vorig jaar rond deze tijd zijn we serieus verder gegaan met SPUL door het maken van de website, het uitbouwen van onze kelderwinkel en meer op pad met de spullenbus. Vaak voor inkoop, maar ook regelmatig voor de fijne markten!
Het was een jaar van aftasten, zoeken, samen op middenwegen uitkomen en concessies doen. Maar altijd even scherp, ons SPUL voorop zetten in dit proces maar bovenal; het vooral leuk blijven vinden om te doen!
Hoe tof was het dan ook dat we door de basisschool van onze kinderen werden uitgenodigd om met SPUL hun thema 'vroeger en nu' af te sluiten. Wat een succes. We konden veel laten zien, veel vertellen en hadden enthousiast publiek van groep 1 tot groep 6!

Maar toen kwam ook Atelier SPUL om de hoek kijken. Al langer maakt Martine plantenhangers. Het liefst in retro stijl. Met dát garen van toen... maar helaas is niet alles geschikt om mee te knopen en is ook niet alles meer te krijgen.
Toch komen er prachtige creaties uit haar handen. Voorlopig blijft het nog even bij de hangers, maar wanneer het daadwerkelijke atelier klaar is zullen er meer items bij komen. Helemaal uit de tijd van toen, gemaakt in de tijd van nu.

Zondag 20 September 2020

De Suikermarkt

De laatste markt van deze zomer voor SPUL. Helaas ging alleen de spullenbus op pad en bleef de camper (en vrouw en kinderen) thuis. Maar ja.. als je op zo'n toffe plek beland en je iets te veel foto's doorstuurt naar het thuisfront zitten die natuurlijk al snel in de auto!
Dus uiteindelijk toch nog even met zn allen genoten van die heerlijke plek op het suikerunie terrein in Groningen. Heerlijke stands, fijne mensen, festival sfeertje.. wauw.. wij komen zeker terug!

SPUL is erbij!

Ook dit wordt een feestje! Kijk zeker even op de website; er zijn zóveel leuke stands daar! We hopen een goeie aanvulling te kunnen zijn!

De zondagmarkt van camping Buitenland. Op de loop van je campingstek naar het meertje of het zwembad even langs de kraampjes 'struinen' en daar SPUL tegenkomen. Zondag 6 september staan we er weer!

Dinsdag 25 augustus 2020

Nazomeren

De zomer loopt op zijn einde. Vorig jaar rond deze tijd waren we nog aan het mijmeren, met onze plannen in t verschiet, hoe deze zomer eruit zou komen te zien. Misschien ook eens een keer op een markt op camping Buitenland. Of wellicht meer?
En zie daar.. na een jaar hebben we een verzameling SPUL waarmee we bijna uit onze voegen thuis barsten. We hebben een aantal super markten gedraaid waarbij we erg veel leuke enthousiaste mensen hebben ontmoet. Ons vertrouwde campertje hebben we ingeruild voor een Mercedes bus waar we ook weer goeie plannen voor aan het maken zijn.
De planten hangers zijn geïntroduceerd. En met succes! Dit geldt ook voor de kinderkleding van de (meestal) Scandinavische retro merkjes. Wat een blije gezichten als mensen die kledingrekken zagen staan, en hoe leuk om kinderen weg te zien lopen in die altijd fijne printjes waar je vrolijk van wordt. Ook hier gaan we mee verder, en willen we op den duur uit gaan breiden.
Kortom; plannen genoeg! Maar eerst..  de website even goed aangezwengeld! Die heeft ook een beetje vakantie gehad. Naast dat je al veel op marktplaats van ons kunt vinden, zullen we ook in de spullenwinkel veel nieuwe items plaatsen.
Langskomen bij SPUL in Buitenpost is nog steeds mogelijk. Een afspraak hiervoor is te maken via de mail.

Dinsdag 21 juli 2020

Vakantietijd

Het was, net als de vorige keer, weer een klein feestje om ons SPUL uit te stallen op camping Buitenland.
Ook deze keer kon je de bonte oranje verzameling niet missen als je langsliep.
Deze keer hadden we naast de 'normale' spullen ook plantenhangers meegenomen en kinderkleding. Beide werden veel bekeken en verkocht. Kledingmerken als Smafolk, Albababy, 4 Funky Flavours, Maxomorra, Duns etc.. de kenners weten van de kwaliteit en tweedehands zijn, deze vaak retro printjes, bij ons voor een leuk prijsje aan te schaffen! Dit krijgt dus zeker een vervolg!
Omdat het vakantietijd is, zijn we wat minder actief op de website en marktplaats, maar de spullenwinkel blijft niet minder (aan)gevuld! Houdt ons dus zeker in de gaten.. er blijft veel moois binnenkomen.
9 Augustus hopen we weer op camping Buitenland te staan, mocht je tussendoor nog langs willen komen bij SPUL in Buitenpost kan je via ons email adres altijd een afspraak maken!!

En we zijn er weer! Op camping Buitenland 🌈 Morgen, 19 juli, van 12.00 tot 17.00 uur camping markt met o.a. SPUL !

dinsdag 7 juli 2020

Trots

Vorig jaar hebben wij zelf 3 weken op Camping Buitenland onze vakantie gevierd. Ook toen waren de zondagmarkten. Hierdoor kwamen wij op het idee om toch weer aan die retro kriebels toe te geven en onze handel weer nieuw leven in te blazen. Je kan dus zeggen dat op Camping Buitenland de Spullenbus is ontstaan. Het was voor ons daarom een feestje om daar nu zelf te staan met ons verzamelde retro SPUL. Met trots!
Helaas is de camping het hele seizoen volgeboekt dus een vakantie zit er dit jaar daar niet in, maar op deze manier krijgen we toch wat mee van die heerlijke ontspannen sfeer op deze fantastische camping!
19 juli gaan we weer richting 'Buitenland' dus mocht je ons daar gemist hebben; we komen terug!

Zondag 5 juli markt op Camping Buitenland

Na een lange periode te zijn gestald gaat de spullenbus komende zondag op weg naar Nieuw Amsterdam. Het gaat weer een mooie bonte verzameling retro en vintage items worden die we daar uitstallen. Tussen 12.00 en 15.00 is de markt geopend!

zondag 7 juni

Gordijnen

Wat word ik zelf altijd blij van die vrolijke kleuren voor de ramen. Of die donkere bruine retro tinten die het heerlijk behaaglijk maken in huis. De retro vormen op de gordijnen; iedereen van 40+ kan er nog levendige herinneringen aan hebben; 'die hadden wij vroeger ook!'
We hadden al een poos een stapel liggen, die al veel langer online had gemoeten maar waar het steeds maar niet van kwam. Toen vorig weekend de helft van het gezin een weekend op pad was kon ik er eindelijk de tijd voor nemen eens goed uit te pakken met die stapel fantastische stof.
Ons eerste HY busje hebben we destijds aangekleed met dergelijke gordijnen. En ook de daaropvolgende campertjes hadden een leuke retro look. Ik vind het nog steeds altijd al direct zo'n fijn huiselijk sfeertje geven als we op pad zijn.
Ook voor de kinderkamers hier in huis hebben we al passende gevonden.. Dus ik twijfel niet dat ook deze gordijnen een goeie plek gaan krijgen!

Youtube inhoud kan niet getoond worden met je huidige cookie-instellingen. Selecteer "Inhoud tonen" om de inhoud te zien en de Youtube cookie-instellingen te accepteren. Meer info kun je lezen in de https://policies.google.com/privacy?hl=nl [Privacyverklaring). Je kunt je altijd weer afmelden voor deze [cookie-instelling] /redirect-to-page/5bd52fc7-0ff9-4b00-a922-2d48169db7d5.

Inhoud tonen

vrijdag 5 juni

Bij SPUL thuis

Voordat SPUL in het leven werd geroepen waren we al zo'n 25 jaar bezig met handel in antiek en brocante. Onder andere een boerderij vol oude bouwmaterialen en brocante en een antiekzaak.
Toen we in ons huidige huis kwamen wonen konden we de handel niet naast ons neerleggen.
We waren ook privé veel op zoek naar antieke meubeltjes, opgeleukt met brocante en er stonden overal in huis retro items. We hadden zelfs kasten in de keuken waar retro keukenspullen stonden die we niet gebruikten. Maar we hadden ze eens te mooi gevonden om níet te kopen..
Onder ons huis hebben we een erg ruime kelder met meerdere ruimtes.. En al snel kwamen we op het idee 1 van die ruimtes te gebruiken om alles mooi uit te stallen.
Omdat dit zo goed liep, en we zelf een excuus hadden gevonden nóg meer leuke spulletjes wél aan te schaffen omdat we er nu direct een leuk plekje voor hadden, breidde dit zich al snel uit tot inmiddels 3 ruimtes. In het filmpje een korte blik van bij SPUL thuis. Wil je langskomen? Dit kan op afspraak via www.spullenbus@gmail.com

Zondag 31 mei

Bloementuin

Het maken van de foto's voor Instagram, Facebook en de website  is altijd een tijdrovend klusje. Maar vooral een erg leuke klus!
Meestal heb ik bij het zien van een item al snel een plaatje in mijn hoofd hoe ik het tot zijn recht wil laten komen.  Zo ook bij deze plukmanden. Ik had mooie bossen bloemen uit eigen tuin in mijn hoofd waarmee ik er een aantal wilde vullen om op die manier dé foto te maken.
Door het drukke gezinsleven in combinatie met SPUL heeft het mij echter aan de tijd ontbroken de laatste tijd aandacht te besteden aan de tuin. In plaats van een weelderige bloementuin is er nu een paars witte overwoekering ontstaan van 'dagkoekoeksbloem' en 'fluitenkruid'. Eigenlijk ook een prachtig plaatje en niet minder mooi om een foto mee te maken.
Het was nog even zoeken naar een hoekje waar de totale verwildering niet zichtbaar is, maar het is gelukt! Eindelijk is de goede foto gemaakt, staan de plukmanden online en ga ik deze laatste pinksterdag maar eens de tuin in om het wat toonbaarder te maken voor volgende foto's. Want er zit weer leuk spul aan te komen wat ook een plek moet krijgen in de spullenwinkel!

zaterdag 30 mei 2020

SPUL pakt uit!

Wat een prachtig werk hebben wij toch: regelmatig uitpakken wat we hebben ingekocht. Of op plekken komen waar je je waant als in een snoepwinkel. De inkoop is toch 1 van de favoriete bezigheden. Altijd die onzekere factor; is die rit van 50 kilometer de moeite waard.. of de gelukjes om op die ene plek waar je het juist niet verwacht een kleine schat te vinden.
Dit emaille zal nog heel even geduld moeten hebben voordat het op de website komt. Maar zodra het online komt laten we dit weten!